وبلاگ تحلیلی شهید گرجی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ تحلیلی شهید گرجی

 

روزی که ظالم بر دست خود می کوبد(حسرت می خورد) و می گوید ای کاش! با پیامبر راهی بر می گزیدم. و ای بر من! ای کاش! فلان شخص را به دوستی انتخاب نمی کردم. او مرا از یاد خدا باز داشت بعد از آنکه بر من عرصه شد».

 

 

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط شهید گرجی

رئیس گروه موسوم به علماء المسلمین عراق در نامه‌ای به رهبر داعش برای کمک به عناصر این گروه در زمینه جهاد نکاح اعلام آمادگی کرده است.

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط شهید گرجی

انتظار ظهور منجی در آخرالزمان و نجات بشر از وضعیت موجود اختصاص به اسلام و حتی ادیان آسمانی ندارد، بلکه مکاتب فلسفی غیر دینی و مادی نیز معتقد به این نظریه می باشند.

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط شهید گرجی

شهادت به حکم این که عملی آگاهانه و اختیاری است و در راه و هدفی مقدس است و از هر گونه انگیزة خود گرایانه منزّه و مبرّا است،‌تحسین انگیز و افتخار آمیز است و عملی قهرمانانه تلقی می شود. میان انواع مرگ ها تنها این نوع از مرگ است که از حیات و زندگی، برتر و مقدس تر و عظیم تر است.
مرگی "شهادت" محسوب می شود که با توجه به خطرات احتمالی یا ظنّی یا یقینی فقط به خاطر هدفی مقدس و انسانی و به تعبیر قرآن "فی سبیل الله" از آن استقبال کند.
شهادت دو رکن دارد: یکی این که در راه خدا باشد؛ هدف، مقدس باشد و انسان بخواهد جان خود را فدای هدف نماید. دیگر این که آگاهانه صورت گرفته باشد.
کلمة شهید و مفهوم شهید در کلمات و مفاهیم اسلامی و در ذهن کسانی که فرهنگشان اسلامی است، مفهومی نورانی و مقدس است و در همة عرف ها توأم با قداست و عظمت است.
از نظر اسلام،‌ هر کس به مقام و درجه شهادت نائل آید که اسلام او را با معیارهای خودش شهید بشناسد،‌ یعنی در راه هدف های عالی اسلامی به انگیزه برقراری ارزش های واقعی بشری کشته بشود، به یکی از عالی ترین درجات و مراتی که یک انسان ممکن است در سیر صعودی خود نائل شود،‌ نائل می گردد. قرآن در شأن شهید فرمود: "ولا تحسبنّ الّذین قتلوا فی سبیل الله أمواتاً أحیاءٌ عند ربهم یُرزقون؛(1) گمان مبرید کسانی که در راه خدا کشته شدند مردگانند،‌ بلکه زنده اند و نزد پروردگارشان روزی می خورند".
در اسلام وقتی که می خواهند مقام کسی را بالا ببرند می گویند: مقام فلان شخص برابر است با مقام شهید یا فلان کار اجرش برابر است با اجر شهید.
شهید مطهری می گوید: "مَثَل شهید مثل شمع است که خدمتش از نوع سوخته شدن و فانی شدن و پرتوافکندن است تا دیگران در این پرتو که به بهای نیستی او تمام شده بنشینند و آسایش بیابند و کار خویش را انجام دهند. آری شهدا شمع محفل بشریتند. سوختند و محفل بشریت را روشن کردند. اگر این محفل تاریک می ماند،‌ هیچ دستگاهی نمی توانست کار خود را آغاز کند یا ادامه بدهد".(2)
شهادت آن قدر دارای ارزش است که اولیاءالله برای رسیدن به آن دعا می کردند و به امید شهادت زنده بودند و یکی از دعاهای مسلمانان صدر اسلام همین بود. در دعاهایی که از ائمه به ما رسیده است،‌ این موضوع به چشم می خورد. در دعای شب های ماه مبارک رمضان می خوانیم: اللهم برحمتک فی الصالحین فأدخلنا و فی علیین فارفعنا ... و قتلاً فی سبیلک مع ولیّک فوفّق لنا؛ خدایا، به ما توفیق بده که در راه تو و به همراه ولیّ تو کشته بشویم و به فیض شهادت نائل گردیم".
عمروبن جموح که یک پایش در جنگ لنگ شده و وظیفه‌ رفتن به جهاد از او ساقط بود،‌ گربه می کرد و پیامبر را واسطه قرار داد که مانع او نشوند،‌تا بالاخره در جبهه‌ جنگ اُحد به شهادت رسید.(3) 


ارسال شده در توسط شهید گرجی

امام جعفر صادق علیه السلام فرمودند: کسی که سوره مبارکه کوثر را در نمازهای واجب و مستحب خود بخواند، خداوند تعالی در روز قیامت از حوض کوثر به او آب عطا می‌نماید که بیاشامد و مجلس او با رسول خدا صلی الله علیه و آله در بُن بهشت است.


متن حدیث:

عن ابی عبدالله علیه السلام قال: مَن کانَ قرائتُهُ " اِنّا اَعطَیناکَ الکُوثَر " فی فَرائِضِهِ وَ نَوافِلِهِ، سَقاهُ اللهُ مِنَ الکَوثَرِ یَومَ القِیامَةِ وَ کانَ مَحدِثُهُ عِندَ رَسُولِ اللهِ صَلّی اللهُ عَلیهِ و آلِهِ فِی أَصلِ طُوبی.


ارسال شده در توسط شهید گرجی

صدای آمریکا(VOA)، در گزارشی به بهانه بررسی فیلم نوح، محصول جدید هالیوود که انتقادات بسیاری را برانگیخته، به انکار کشتی نوح پرداخته و این معجزه الهی را افسانه خواند.

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط شهید گرجی

(بسم الله الرحمن الرحیم)
اشاره:
 همان‌گونه که در جاده‌های بین شهری تابلوهایی نصب شده که ره‌پویان را از سرعت مجاز، پیچ و خم راه، نزدیک شدن به پل و تونل، فاصلة پارک‌ها و رستوران‌ها و پمپ بنزین‌ها، ورودی شهرها و کمربندی‌ها و دیگر اطلاعات لازم آگاه می‌کند، در مسیر راهیان نور و سالکان کوی محبوب نیز تابلوهایی نصب شده که آنها را از خطرات راه باخبر نموده و شیوة گزینش راه درست را به آنها آموزش می‌دهد.

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط شهید گرجی
   1   2      >